loader image
detail-blog
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۳

تاریخچه شرکت لوازم خانگی آرچلیک

تاریخچه شرکت لوازم خانگی آرچلیک

شرکت سهامی آرچلیک Arçelik A.Ş، شرکت لوازم خانگی و الکترونیکی ترکیه ای است که به همراه خود برند آرچلیک Arçelik، مالک ۱۱ برند می باشد. شرکت آرچلیک تولید کننده و توزیع کننده انواع نمایشگر و سینمای خانگی، انواع لوازم خانگی برقی، سیستم های سرمایش و گرمایش، لوازم برقی کوچک و بزرگ، لوازم تمام کننده برای خانه، تصفیه کننده آب و … بوده و در سال ۱۹۵۵ تاسیس شده است. ساختمان مدیریت آرچلیک  در استانبول واقع شده است.

در این مقاله با آرین تعمیر همراه باشید

بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانگی بکو

درباره آرچلیک Arçelik A.Ş

شرکت سهامی آرچلیک Arçelik A.Ş.  از لحاظ فروش سومین شرکت بزرگ لوازم خانگی در اروپا محسوب می ‌شود و هولدینگ کوچ Koç Holding  مالک اکثریت سهام این شرکت را داراست. وهبی کوچ مالک هولدینگ کوچ Koç Holding  برای اولین بار در آناتولی یک سیستم نمایندگی فروش تاسیس کرده بود که از همین راه توانست محصولات شرکت Arçelik را نیز با این سیستم به درب خانه ی مصرف کننده تحویل دهد.

 

آرچلیک امروزه در سراسر دنیا دارای بیش از ۳۰ هزار پرسنل است. این شرکت در ۷ کشور جهان (ترکیه، رومانی، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، تایلند و پاکستان) دارای ۱۸ کارخانه تولیدی و در ۳۲ کشور جهان دارای ۳۴ دفتر فروش و بازاریابی است

 

آرچلیک مالک ۱۱ برند شامل آرچلیک Arçelik، لوازم خانگی بکو Beko، گراندیگ Grundig، بلومبرگ Blomberg، الکترابرگنز Elektrabregenz، آرکتیک Arctic، لیشور Leisure، فلاول Flavel، دفای Defy، آلتوس Altus  و داولنس Dawlance  است. دفتر مرکزی آرچلیک در شهر استانبول واقع شده است و امروزه در بورس استانبول نیز معامله می شود. این شرکت سهامی امروزه در بیش از ۱۴۵ کشور جهان خدمات و محصولات خود را ارائه می کند.

 

آشنایی با برند آرچلیک

 

برند آرچلیک نامی است که این روز‌‌ها بیشتر به گوش می‌‌رسد، شرکتی که در کشور ترکیه راه‌اندازی شده، تولیدکننده لوازم‌خانگی بوده و تقریباً از قدمت ۷۰ ساله برخوردار است. این شرکت برندی موفق به‌حساب می‌‌آید و علاوه بر محصولات خانگی، کالاهایی مختص تجهیز هتل، رستوران و کافه هم تولید و توزیع می‌‌کند. به عبارت دیگر این کمپانی که به ترکی استانبولی arcelik خوانده می‌شود، مالک ۱۲ برند بوده و به این شکل تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان لوازم خانگی و الکترونیکی ترکیه‌ای مرغوب و با کیفیت بازارهای جهانی شده است.

پیشینه تاریخی آرچلیک

با نگاهی به پیشینه تاریخی آرچلیک، می‌توان آغاز به کار آن را سال ۱۹۵۵ ذکر کرد که خود نشان از هویت برجسته و رشد قابل توجه چندین دهه‌ای تا به امروز است. به نحوی که طبق گفته‌های سهام داران برند آرچلیک، در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰۰ کارمند در سراسر جهان داشته و شامل شرکت‌هایی تابع در ۵۳ کشور، ۳۰ مرکز تولید در ۹ کشور و ۱۲ برند با نام‌های Arçelik، Beko، Grundig، Blomberg، ElektraBregenz، Arctic، Leisure، Flavel، Defy، Altus، Dawlance، ولتاس بکو است. علاوه بر آن برند مورد علاقه میلیون‌ها مشتری در بیش از ۱۰۰ کشور و دومین برند بزرگ لوازم خانگی الکترونیکی در اروپا است.

 

هرچند که مشتریان و علاقه‌مندان کالاهای برند آرچلیک محدود به اروپا نیستند و در کشورهایی مانند رومانی، روسیه، چین، آفریقای جنوبی، تایلند و پاکستان نیز دارای کارخانه و فروشنده است. کشور ما ایران هم به دلیل مجاورت با کشور ترکیه، همواره یکی از مصرف کنندگان و بازار پر رونق لوازم خانگی آرچلیک است. در حقیقت کیفیت بالا، قیمت اقتصادی و تنوع فوق‌العاده کالاهای این شرکت آن را تبدیل به گزینه دلخواه برای خریداران لوازم خانگی کرده است. در ادامه با تاریخچه این برند و محصولات آن بیشتر آشنا می‌‌شویم.

 

بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانگی بست

دستاوردهای شرکت آرچلیک

 

برند آرچلیک ۵۰٪ سهم بازار لوازم خانگی (یخچال، ماشین لباس شویی، ظرف شویی و…) و بازار کولر و آنکاستره ترکیه را در اختیار داشته و در این زمینه رهبری بازار ترکیه را بر عهده دارد. در بازار تلویزیون نیز این برند با تصاحب بیش از ۲۸٪ از سهم بازار ترکیه از پیشگامان این بازار نیز محسوب می شود و در سال های اخیر پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته است.

 

    از لحاظ فروش کل این شرکت سومین شرکت بزرگ لوازم خانگی اروپا محسوب می شود.

    در کشور رومانی با برند آرکتیک Arctic  و در آفریقای جنوبی با برند دفای Defy  رهبری بازار این کشورها را بر عهده دارد.

    آرچلیک در سال ۲۰۱۶ با خریداری برند داولنس Dawlance  به قیمت ۲۵۸ میلیون دلار که برند بزرگ لوازم خانگی برتر در پاکستان است، رهبری بازار آن کشور را نیز تصاحب کرده است.

    برند گراندیگ Grundig  نیز توسط هولدینگ کوچ Koç Holding  که مالک اکثریت سهام این شرکت است به مجموعه خانواده بزرگ آرچلیک اضافه شد.

    ارچلیک در بازار کلی مربوط به لوازم خانگی الکترونیکی اروپا رده دوم را در اختیار دارد.

    در بازار محصولات لوازم خانگی الکترونیکی انگلستان و لهستان رتبه اول را در اختیار دارد.

    همچنین در بازار مربوط به لوازم خانگی تکی در کشور فرانسه رتبه اول در اختیار ارچلیک است.

 

تاریخچه شرکت آرچلیک Arçelik

آرچلیک در سال ۱۹۵۵ در منطقه سوتلوجه در Sütlüce  استانبول تاسیس شد. این شرکت در سال ۱۹۵۹ میلادی اولین ماشین لباس شویی و در سال ۱۹۶۰ اولین یخچال خود را تولید کرد. در سال ۱۹۷۵ کارخانه تولید یخچال در شهر اسکی شهیر ترکیه Eskişehir  شروع به فعالیت کرد.

 

از آن دوران به بعد شرکت به فعالیت و پیشرفت در زمینه های مختلف و احداث کارخانه ها در شهرهای مختلف را ادامه داد و از سال ۲۰۰۱ مدیریت فعالیت های داخلی مربوط و به فروش و بازاریابی محصولات بکو Beko  که زیر نظر شرکت سهامی آرچلیک است را بر عهده گرفت.

 

در سال ۲۰۰۵ این شرکت ۵۰ سالگی اش را جشن گرفت و همزمان فعالیت در کشورهای روسیه و رومانی را افزایش داد. در سال ۲۰۰۶ تولیدات یخچال و ماشین لباس شویی بکو Beko  در روسیه راه اندازی شد و یخچال ها و ماشین لباس شویی آرچلیک به کشور چین صادر شد. همچنین در همان سال آرچلیک اسپانسر لیگ دسته اول بسکتبال ترکیه نیز شد.

 

آرچلیک در سال ۲۰۰۷ مالک ۱۰۰ درصد برندهای بکو Beko  و گراندیگ Grundig  شد و تولیدات مربوط به ماشین لباس شویی بکو Beko  در کشور چین استارت زد.

 

سال ۲۰۱۵ این شرکت تولد ۶۰ سالگی اش را جشن گرفت و کلنگ احداث کارخانه یخچال سازی آرچلیک در کشور تایلند زده شد. از آن موقع تا به الان این شرکت به دستاوردهای زیادی در زمینه تولیدات لوازم خانگی دست یافته است و همچنان نیز به رهبری خود در صنعت لوازم خانگی ادامه می دهد.

بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانگی آبسال

اسپانسرینگ شرکت آرچلیک Arçelik A.Ş

 

شرکت سهامی آرچلیک Arçelik Anonin Şirketi  یا به اختصار Arçelik A.Ş  برند پیشرو کشور ترکیه اسپانسر اصلی فدراسیون فوتبال کشور ترکیه است. این شرکت با امضای این قرارداد اسپانسر اصلی فدراسیون فوتبال ترکیه و تیم های ملی فوتبال این کشور را بر عهده گرفته است.

 

با این قرارداد شرکت ارچلیک Arçelik A.Ş.  اسپانسر اصلی تیم های ملی ترکیه در رده های سنی مختلف شده است:

 

    تیم ملی اول و اصلی فوتبال ترکیه A Milli Erkek Takımı

    تیم ملی دوم فوتبال ترکیه A2 Milli Erkek Takımı

    تیم های فوتبال زیر ۱۴ سال تا زیر ۲۳ سال فوتبال ترکیه (مردان)

    تیم ملی اول و اصلی فوتبال زنان ترکیه A Milli Kadin Takımı

    تیم های فوتبال زیر ۱۹ سال، زیر ۱۷ سال و زیر ۱۵ سال زنان ترکیه

 

محصولات لوازم خانگی آرچلیک Arçelik

 

    انواع یخچال و فریزر آرچلیک

    ماشین لباس شویی آرچلیک

    ماشین ظرف شویی آرچلیک

    ماشین خشک کن آرچلیک

    ماشین لباس شویی دارای خشک کن آرچلیک

    انواع اجاق گاز آرچلیک

    تلویزیون آرچلیک

    لپ تاپ آرچلیک

    تبلت آرچلیک

    کنسول بازی آرچلیک

    درون Drone آرچلیک

    دوربین عکاسی آرچلیک

    گوشی موبایل، لوازم جانبی و انواع گجت آرچلیک

    سیستم های صوتی و تصویری آرچلیک

    انواع پرینتر آرچلیک

    انواع لوازم برقی کوچک آرچلیک

    جارو برقی آرچلیک

    اتو آرچلیک

    لوازم آشپزخانه برقی آرچلیک

    انواع کولر و تصفیه کننده هوا آرچلیک

    دستگاه های تصفیه کننده آب آرچلیک

    و چندین محصول دیگر از شرکت آرچلیک …

بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانگی ایندزیت

شعب آرچلیک در ترکیه Arçelik Mağazalari

این شرکت در ۸۱ استان ترکیه دارای بیش از ۱۰۰۰ شعبه است و می توانید به راحتی آدرس فروشگاه، شهر و یا منطقه مورد نظر خود را در وبسایت رسمی Arçelik مشاهده کنید. یکی از شعب بزرگ آن در استانبول مال Mall of Istanbul واقع در در شهرستان باشاک شهیر Başakşehir، نزدیک به محله باهچه شهیر ترکیه است.

 

قیمت محصولات آرچلیک Arçelik

رنج قیمتی محصولات ارچلیک با توجه به امکانات، سایز، کشور و سایر عوامل مرتبط متفاوت است. در ادامه به ارائه محدوده قیمتی تقریبی برای محصولات این شرکت پرداخته ایم.

 

    قیمت یخچال های کوچک Arçelik از ۱۰۰۰ لیر

    قیمت یخچال های معمولی و متوسط Arçelik از ۲۲۰۰ لیر تا بالای ۷۰۰۰ لیر

    قیمت یخچال های ارچلیک تا قیمت بالای ۲۰ هزار لیر نیز موجود هستند

    قیمت ماشین لباس شویی Arçelik از ۲۰۰۰ لیر تا بالای ۶۰۰۰ لیر

    قیمت ماشین ظرف شویی Arçelik از ۱۸۰۰ لیر تا بالای ۵۰۰۰ لیر

 

خرید محصولات ارچلیک در ایران

قیمت وسایل برقی در ترکیه به نسبت ایران مناسب تر و ارزان تر است. شاید بسیاری از ایرانیان هنوز در مورد لوازم برقی تولید شده توسط ترکیه شک داشته باشند اما باید در جواب بگویم کاملا اشتباه می کنید! لوازم برقی تولید این کشور همانند پوشاک و دیگر لوازم خانگی آن کیفیت بالایی دارند. می توانید با خیال راحت برندهای ترک Arçelik و برند لوازم خانگی بکو Beko  که زیر نظر آرچلیک است را خریداری کنید که علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت پایین تری نیز برخوردارند.

بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانگی بوش

کلام آخر

اگر نیاز به تعمیر لوازم خانگی خود از قبیل ماشین لباسشویی آرچلیک یا ماشین ظرفشویی آرچلیک دارید می توانید با متخصصین آرین تعمیر تماس گرفته تا در اسرع وقت به کمک شما بیایند.

لینکهای کمکی: صفحه اصلی آرین پارت ۲۴ / درباره آرین پارت ۲۴ / فروشگاه آرین پارت ۲۴ / مجله آموزشی آرین پارت ۲۴ / تماس با آرین پارت ۲۴ / شرایط و ضوابط آرین پارت ۲۴

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

فروشگاه آرین پارت 24 با افتخار ارائه‌دهنده قطعات اورجینال و اصل لوازم خانگی نظیر لباسشویی، ظرفشویی و یخچال فریزر با بهترین قیمت و کیفیت می‌باشد. در این فروشگاه، ما به ارائه محصولاتی با کیفیت برتر و تضمین شده متعهدیم تا نیازهای مشتریان عزیزمان را به بهترین شکل ممکن برآورده سازیم. هر قطعه‌ای که از آرین پارت 24 خریداری می‌کنید، با اطمینان از اصالت و دوام بالا ارائه می‌شود، زیرا رضایت شما هدف اصلی ماست. با انتخاب آرین پارت 24، از خریدی مطمئن و بی‌دغدغه لذت ببرید و با اطمینان از عملکرد بهینه و طولانی‌مدت لوازم خانگی خود، زندگی روزمره‌تان را آسان‌تر و راحت‌تر کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه آرین پارت 24 می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

error: Content is protected !!
زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه