loader image
detail-blog
اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۳

بررسی ۷ دلیل خاموش شدن ماشین ظرفشویی 🛠

بررسی ۷ دلیل خاموش شدن ماشین ظرفشویی 🛠

بررسی 7 دلیل خاموش شدن ماشین ظرفشویی

برای بررسی ۷ دلیل خاموش شدن ماشین ظرفشویی که در حین کار رخ می دهد , با آرین پارت ۲۴ همراه باشید.

ماشین ظرفشویی یکی از کاربردی ترین و مدرن ترین لوازم های خانگی روز بازار است که موجب تسریع و سهولت در امر ظرف شستن می شود. یکی از مسائل رایجی که ممکن است کاربران ماشین ظرفشویی را دچار مشکل کند، خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار است.

برای مثال پس از یک روز خسته کننده، ظروف خود را درون دستگاه قرار دادید و ماشین ظرفشویی را روشن کردید، اما متوجه شدید که دستگاه شما در حین کار خاموش شده است. در این شرایط شما با انبوهی ظرف تمیز نشده مواجه می شوید. به دلیل اهمیت ماشین ظرفشویی و ناخوشایند بودن این مشکل لازم است سریعا به فکر عیب یابی و سرویس قطعات ماشین ظرفشویی در محل خود باشید. این مشکل می تواند ناشی از مشکلات برقی منزل شما باشد. گاهی اوقات نیز بروز این مشکل به دلیل معیوب شدن قطعات اصلی ماشین ظرفشویی است که تعمیر آن نیاز به دانش فنی و تخصصی دارد. در اینجا به بررسی این علل خواهیم پرداخت.

چرا ماشین ظرفشویی در حین استفاده خاموش می شود؟ 🛠

ماشین ظرفشویی جزء تخصصی ترین لوازم های خانگی روز بازار می باشند.

به همین سبب بهتر است در صورت بروز مشکل پیش از هرکاری با نمایندگی آرین تعمیر برای تعمیرات ظرفشویی در محل تماس نمایید.

معمولا خاموش شدن ظرفشویی در حین کار به دلیل موارد زیر می‌ باشد:

خرابی در المنت حرارتی ماشین ظرفشویی
خرابی در پمپ و یا موتور ماشین ظرفشویی
از کار افتادن پنل کنترلی ماشین ظرفشویی
معیوب بودن برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی
وجود مشکلاتی در درب ماشین ظرفشویی
از کار افتادن فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی
وجود نوساناتی در جریان برق ماشین ظرفشویی

در صورت خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار بهتر است موارد گفته شده را بررسی نمایید تا بتوانید علت اصلی این مشکل را بیابید.

بیشتر بدانید >> چگونه ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

خرابی در المنت حرارتی ماشین ظرفشویی

یکی از علت هایی که منجر به خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی حین کار می‌ شود، خرابی المنت است.

المنت حرارتی ماشین ظرفشویی، امروزه به یکی از مهمترین قطعات ماشین ظرفشویی‌ تبدیل شده است. وجود مشکل و خرابی در این قطعه نیز موجب خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی خواهد شد.

گاهی اوقات علت خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی، شکستگی در المنت حرارتی است که در این شرایط تنها کافی است اقدام به تعویض این قطعه نمایید.

برای بررسی این موضوع که علت خاموشی ناگهانی ظرفشویی وجود مشکل در المنت حرارتی است یا خیر، بهتر است وجود آب گرم در ماشین ظرفشویی را بررسی نمایید.

در صورت خشک نشدن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی نیز می توانید به خرابی المنت حرارتی دستگاه پی ببرید.

خرابی در پمپ یا موتور ماشین ظرفشویی

یکی از عوامل بسیار مهمی که در روشن شدن و به کار افتادن ظرفشویی تأثیر دارد، جریان آب است. اگر آب مورد نیاز جهت روشن شدن و شروع کار دستگاه، از پمپ ساختمان به ظرفشویی شما نرسد، ماشین ظرفشویی در حین کار خاموش می شود.

عامل مهم دیگری که موجب خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار می شود، وجود اختلالاتی در موتور دستگاه است. در صورت استفاده بیش از حد از ماشین ظرفشویی، موتور دستگاه ضعیف‌خواهد شد. در این شرایط، موتور قادر نخواهد بود آب لازم جهت شست و شوی ظروف را، از جت پمپ دریافت نموده و به ماشین ظرفشویی منتقل کند.

در این شرایط، به دلیل ضعیف شدن موتور ماشین ظرفشویی، دستگاه به طور ناگهانی خاموش می شود. در این شرایط نیز بهتر است بررسی و تعمیر موتور ماشین ظرفشویی را به تعمیرکاران سرویس بسپارید.

کار افتادن پنل کنترلی ماشین ظرفشویی

پنل کنترلی نوعی صفحه هوشمند است که در بالا ظرفشویی قرار گرفته است و از تعدادی دکمه تشکیل شده که به شما این امکان را می دهد که بخش های مختلف ماشین ظرفشویی را تنظیم نمایید.

از کار افتادن پنل کنترلی می تواند منجر به خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار شود. این قطعه، یکی از حساس ترین قطعات ماشین ظرفشویی‌ است که به دلیل ضربه، برخورد آب، فشار شدید و مواردی از این قبیل از کار می افتد. در صورت از کار افتادن پنل کنترلی برخی از دکمه ها و برنامه های ماشین ظرفشویی نیز از کار می افتد.

در این شرایط بهتر است تعمیر پنل کنترلی ماشین ظرفشویی در محل را به تعمیرکار مجرب خود بسپارید. 🛠

مشکلاتی در عملکرد درب ماشین ظرفشویی

در اکثر دستگاه های برقی مانند ماشین ظرفشویی، مایکروفر، لباسشویی و … شروع فعالیت دستگاه به به بسته شدن کامل و فیکس شدن درب آن با بدنه دستگاه، وابسته است. در صورت وجود هرگونه مشکل در درب ماشین ظرفشویی، ممکن است درب ماشین ظرفشویی قفل شود و یا بسته نشود و به این صورت، عملکرد دستگاه مختل خواهد شد و ظرفشویی در حین کار متوقف می شود.

وجود عواملی مانند خرابی در قفل درب، وجود مشکلاتی در لاستیک دور درب و وجود موانع خارجی در درب ظرفشویی، موجب بسته نشدن درب ماشین ظرفشویی و همچنین خاموش‌ شدن ناگهانی ظرفشویی در حین کار خواهد شد.

اختلالاتی در برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی

برد الکترونیکی، یکی از مهمترین قطعات ماشین ظرفشویی است، که وظیفه تنظیم و کنترل قطعات مختلف ماشین ظرفشویی را برای روشن شدن و خاموش شدن دستگاه، بر عهده دارد. به همین سبب وجود مشکلاتی در برد الکترونیکی موجب خاموش‌ شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار خواهد شد.

به دلیل اهمیت زیاد این قطعه، بهتر است بررسی و تعمیر برد الکترونیکی ظرفشویی را به تعمیرکاران ظرفشویی بسپارید.

بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانگی اسنوا

خرابی در فیوز حرارتی ماشین ظرفشویی

فیوز حرارتی یکی از مهمترین قطعات ماشین ظرفشویی است که به عنوان محافظ دستگاه عمل کرده و مانع از سوختن قطعات ماشین ظرفشویی می شود. در صورتی که دمای ماشین ظرفشویی بیش از حد بالا برود، فیوز حرارتی، موتور و برد الکترونیکی ماشین ظرفشویی را از کار می اندازد.

با از کار افتادن موتور ماشین ظرفشویی، دیگر آب و انرژی لازم برای روشن شدن ماشین ظرفشویی تأمین نمی شود، و این اتفاق موجب خاموش شدن ماشین ظرفشویی در حین کار می‌ شود.

نوساناتی در جریان برق ماشین ظرفشویی

امروزه بیشتر لوازم های برقی برای روشن شدن به مقدار زیادی برق نیاز دارند. ماشین ظرفشویی نیز این چنین است. در صورتی که برق مناسب جهت فعالیت به دستگاه نرسد، ماشین ظرفشویی قادر به فعالیت نخواهد بود و دستگاه روشن نمی شود. گاهی اوقات نیز دستگاه در حال کار است، اما به دلیل نوسانات برق ساختمان، جریان برق لازم برای فعالیت ظرفشویی افت پیدا می کند و این امر موجب خاموش شدن ناگهانی ماشین ظرفشویی در حین کار خواهد شد.

کلام آخر

در این مقاله ما به بررسی ۷ دلیل خاموش شدن ماشین ظرفشویی پرداختیم ؛ اگر نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی خود در مشهد داشتید می توانید با متخصصین مجرب آرین تعمیر تماس گرفته و در اسرع وقت مشکل ماشین ظرفشویی خود را برطرف نمایید.

لینکهای کمکی: صفحه اصلی آرین پارت ۲۴ / درباره آرین پارت ۲۴ / فروشگاه آرین پارت ۲۴ / مجله آموزشی آرین پارت ۲۴ / تماس با آرین پارت ۲۴ / شرایط و ضوابط آرین پارت ۲۴

نظرات کاربران

دیدگاهی بگذارید

Your email address will not be published.

فروشگاه آرین پارت 24 با افتخار ارائه‌دهنده قطعات اورجینال و اصل لوازم خانگی نظیر لباسشویی، ظرفشویی و یخچال فریزر با بهترین قیمت و کیفیت می‌باشد. در این فروشگاه، ما به ارائه محصولاتی با کیفیت برتر و تضمین شده متعهدیم تا نیازهای مشتریان عزیزمان را به بهترین شکل ممکن برآورده سازیم. هر قطعه‌ای که از آرین پارت 24 خریداری می‌کنید، با اطمینان از اصالت و دوام بالا ارائه می‌شود، زیرا رضایت شما هدف اصلی ماست. با انتخاب آرین پارت 24، از خریدی مطمئن و بی‌دغدغه لذت ببرید و با اطمینان از عملکرد بهینه و طولانی‌مدت لوازم خانگی خود، زندگی روزمره‌تان را آسان‌تر و راحت‌تر کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه آرین پارت 24 می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

error: Content is protected !!
زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه