loader image
detail-blog
فروردین ۲۵, ۱۴۰۳

تاریخچه شرکت لوازم خانگی ال جی

تاریخچه شرکت لوازم خانگی ال جی LG را باید از دل بایگانی شهر سئول در کشور کره جنوبی بیابیم .

پس در این مقاله با آرین پارت ۲۴ همراه باشید.

بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانگی دوو

ال‌جی الکترونیکس در سال ۱۹۹۵ شرکت زنیت را تصاحب کرد و اکنون ۳۷٫۹ درصد از ال‌جی دیسپلی را نیز از سال ۲۰۱۳ در اختیار دارد. از سال ۲۰۰۸، ال‌جی الکترونیکس، چهارمین تولیدکنندهٔ بزرگ تلویزیون‌های ال‌سی‌دی در جهان است. این شرکت دارای ۱۲۸ واحد عملیاتی در سراسر جهان است و تا سال ۲۰۲۰، دارای بیش از ۷۵۰۰۰ کارمند بوده‌است

 

شرکت الجی و تاریخچه اش

ال‌جی در تاریخ یک اکتبر سال ۱۹۵۸ با نام گلداستار تأسیس گردید. در تاریخ ۱۵ نوامبر سال ۱۹۵۹ با تولید نخستین رادیو کره‌ای به عنوان پیام‌آور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد. این شرکت در ماه نوامبر ۱۹۶۲ نخستین تلفن کره‌ای، در ژانویه ۱۹۶۵ نخستین یخچال کره‌ای، در اوت ۱۹۶۶ نخستین تلویزیون سیاه‌ وسفید کره‌ای و در سپتامبر ۱۹۶۸ نخستین تهویه مطبوع کره‌ای را تولید کرد . ال‌جی در مارس ۱۹۶۸، نخستین شعبه خود را در خارج از کشور در نیویورک و در اوت ۱۹۷۸ نخستین نمایندگی فروش خود را در ایالات متحده آمریکا تأسیس نمود.

با هدف پیشرفت، این شرکت در ژانویه ۱۹۹۲ با گلدستار و گلدات ادغام‌ شده و نام شرکت در مارس ۱۹۹۵ از گلدستار به ال‌جی الکترونیکس تغییر یافت. پس از ادغام و سیر تحولات در سال ۱۹۷۸ با صادراتی بالغ بر ۱۰۰ میلیون دلار مقام نخست را در صنعت الکترونیک کسب نموده است. به دنبال این موفقیت در دسامبر ۱۹۹۱ با صادرات ۲ میلیارد دلار لوازم خانگی مقام نخست را در جهان کسب نمود. در ۲۷ مارس ۱۹۹۵ دومین تولد شرکت ال‌جی الکترونیکس شکل گرفت.

 

شکست و خروج از بازار موبایل

 

در ۵ آوریل ۲۰۲۱، شرکت ال‌جی الکترونیکس اعلام کرد بخش گوشی همراه خود را که دیری است هیچ سوددهی برای آن ندارد تعطیل می‌کند و از بازار گوشی‌های هوشمند بیرون می‌آید. به این ترتیب، ال‌جی نخستین برند سازنده گوشی‌های هوشمند است که کاملاً از بازار این گوشی‌ها کنار می‌کشد.

 

تصمیم این شرکت برای بیرون آمدن از عرصه تلفن‌های همراه هوشمند، سهم بازار ۱۰ درصدی آن در آمریکای شمالی را در اختیار دیگر سازندگان به‌ویژه اپل و سامسونگ قرار می‌دهد.

بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانکی سامسونگ

بخش گوشی‌های هوشمند ال‌جی ۶ سال است حدود ۴٫۵ میلیارد دلار به این شرکت خسارت زده‌است. به گفته کارشناسان بیرون آمدن از این بخش بسیار رقابتی این امکان را به ال‌جی می‌دهد تا بر رشد بخش‌های دیگر مانند قطعات خودروهای برقی و وسایل مربوط به آن و خانه‌های هوشمند تمرکز کند .

لوازم خانگی

 از همان سال‌های ابتدایی گلداستار یکی از شاخه‌های اصلی محصولات شرکت کره‌ای الجی بوده‌اند. آنها در تاریخچه‌ی خود بسیاری محصولات همچون سیستم‌های تهویه‌ی هوا را برای اولین بار تولید کرده‌اند و امروز به یکی از مشهورترین برندهای این محصولات در جهان تبدیل شده‌اند. در سال‌های اخیر این شرکت با به‌کارگیری فناوری‌های پیشرفته‌ی لوازم خانگی هوشمند، فناوری HomeChat  را به محصولات خود اضافه کرده و با یکپارچه‌سازی پیام‌رسان LINE  با آن، امکانات متعددی همچون ارسال پیام، کنترل و نظارت محصولات هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ماشین لباسشویی ال جی و ماشین ظرفشویی الجی یکی از مهمترین تولیدات این شرکت می باشد زیرا به دلیل کیفیت بالا و عمر طولانی خود سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص داد و با صادارت میلیارد دلاری خود توانست به ارتقاع نام ال جی در جهان کمک بزرگی باشد.

تاریخچه شرکت لوازم خانگی الجی LG

آغاز: از شرکت کوچک به شرکت بزرگ

تاریخچه شرکت لوازم خانگی ال جی برمیگردد به سال ۱۹۱۹ با تولید یک ماشین خشک کننده برای خانه‌ها و آشپزخانه‌های محلی، شروع به کار کرد. این ماشین‌ها به خصوص ماشین‌های خشک کننده با چرخش متناوب، بسیاری از خانه‌ها و آشپزخانه‌های محلی را تغییر داد. در دهه ۱۹۲۰، الجی به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لوازم خانگی و آشپزخانه‌ای در سئول تبدیل شد.

توسعه در دوره جنگ جهانی دوم

دوران جنگ جهانی دوم برای الجی به عنوان یک شرکت کره ای بسیار سخت بود. اما الجی با تولید محصولاتی که نیازهای خانگی و آشپزخانه‌ای مردم را برطرف می کرد، موفقیت خود را ادامه داد. این شرکت با تولید محصولاتی مانند ماشین‌های خشک کننده و بطری‌های آب شویی، به مردم کمک کرد تا بتوانند با کمترین محدودیت‌ها و منابع بهبود زندگی خود را به بهترین شکل به ارمغان بیاورند.

گسترش در دوره بعد از جنگ جهانی دوم

بعد از جنگ، الجی با تولید محصولاتی که به نیازهای جدید مردم پاسخ می داد، به گسترش در سئول و دیگر کشورهای اروپایی راه یافت. این شرکت با تولید محصولاتی مانند ماشین‌های لباسشویی با چرخش متناوب و قدرت خشک کنندگی البسه، به مردم کمک کرد تا بتوانند خانه‌های خود را به بهترین شکل تمیز نگه دارند.

 بیشتر بدانید >> تاریخچه شرکت لوازم خانگی کنوود

شرکت تولید کننده ماشین لباسشویی ال جی (LG) به نام فعلی در سال ۱۹۴۷ در کره جنوبی تأسیس شد. این شرکت در ابتدا به عنوان یک شرکت ساخت تولید لوازم خانگی شروع به کار کرد و سپس به ساخت ماشین‌های خانگی و دستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی پرداخت. در دهه ۱۹۷۰، الجی به ساخت ماشین‌های لباسشویی پرداخت و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های لباسشویی در جهان شناخته شد.

لیتر جی در دهه ۱۹۹۰ به سرعت رشد کرد و به یکی از بزرگترین شرکت‌های لباسشویی در جهان تبدیل شد. این شرکت در این دوران شعار خود را به “خوش‌آمدگو” تغییر داد و تلاش کرد تا بهترین محصولات، خدمات و تجربه‌های را به مشتریان خود ارائه کند.

در دهه ۲۰۰۰، LG  به توسعه تکنولوژی‌های نوین مانند لباسشویی ، سیستم‌های تهویه مطبوع و تلویزیون‌های پیشرفته پرداخت. این شرکت همچنین در این دوران به توسعه محصولات فوق‌العاده در زمینه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات پرداخت و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های لباسشویی در جهان شناخته شد.

الجی در سال ۱۹۲۲ به ایران وارد شد و اولین محصول آن در ایران، یک موتور برق بود. این شرکت در آغاز تجارت در ایران با تولید و فروش موتورهای برق شروع به کار کرد و بعدها به تولید محصولات دیگری مانند تلویزیون، رادیو و لوازم خانگی افزود.

در انتها باید خاطر نشان کنیم که اگر نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی خود از برند ال جی را دارید, میتوانید به متخصصان مجرب در نمایندگی تعمیرات ال جی به نام آرین تعمیر مراجعه فرمایید.

 

لینکهای کمکی: صفحه اصلی آرین پارت ۲۴ / درباره آرین پارت ۲۴ / فروشگاه آرین پارت ۲۴ / مجله آموزشی آرین پارت ۲۴ / تماس با آرین پارت ۲۴ / شرایط و ضوابط آرین پارت ۲۴

نظرات کاربران

فروشگاه آرین پارت 24 با افتخار ارائه‌دهنده قطعات اورجینال و اصل لوازم خانگی نظیر لباسشویی، ظرفشویی و یخچال فریزر با بهترین قیمت و کیفیت می‌باشد. در این فروشگاه، ما به ارائه محصولاتی با کیفیت برتر و تضمین شده متعهدیم تا نیازهای مشتریان عزیزمان را به بهترین شکل ممکن برآورده سازیم. هر قطعه‌ای که از آرین پارت 24 خریداری می‌کنید، با اطمینان از اصالت و دوام بالا ارائه می‌شود، زیرا رضایت شما هدف اصلی ماست. با انتخاب آرین پارت 24، از خریدی مطمئن و بی‌دغدغه لذت ببرید و با اطمینان از عملکرد بهینه و طولانی‌مدت لوازم خانگی خود، زندگی روزمره‌تان را آسان‌تر و راحت‌تر کنید.

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به فروشگاه آرین پارت 24 می باشد

بستن

کالاها

دسته بندی ها

  • ورود با پیامک
  • ورود با رمز
user

error: Content is protected !!
زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه